יוסי דייטש מכריז: "אלחם בהקפת הבניה"

איתי גדסי 1 Comment on יוסי דייטש מכריז: "אלחם בהקפת הבניה"

עם סיפור מדיני והבטחת בחירות ברורה, יוסי דייטש פותח את הקמפיין בצורה רשמית: "אלחם בהקפאת הבניה, אני לא מחוייב לאף גורם מדיני" | וגם, מתי האשימו אותו בפרובוקטיביות?

יוסי דייטש צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש, המתמודד על ראשות העיר ירושלים, פרסם היום (חמישי) מכתב לתושבי ירושלים בו הציב יעד בדמות הפשרת הבניה בעיר.

דייטש תקף במכתבו את מדיניות הממשלה ואמר כי מועמדים בולטים אחרים לא יהיו מסוגלים לבנות בעיר, בשל מחויבות לפטרונים פוליטיים מדיניים.

"הם היו רוצים לבנות בירושלים", אמר דייטש, "אבל ההבדל ביני לבינם הוא שהם מחויבים לראש הממשלה ואני לא מחויב לראש הממשלה. אם הם מתבקשים על ידי ראש הממשלה להקפיא בניה, אין להם ברירה אמיתית אלא לציית. אני מכבד את ראש הממשלה אבל אני ממש לא מחויב לו", אמר דייטש והוסיף, "אני לא מתכוון לציית להוראות הקפאה".

דייטש שיתף את הציבור בסיפור שאירע לו לפני שנים רבות בעודו יושב בועדת התכנון ובניה: "
זה היה באחד מימי חודש מרץ לפני כשמונה שנים, באותו‭ ‬יום‭ ‬התכנסה‭ ‬הוועדה‭ ‬המחוזית‭ ‬לתכנון‭ ‬ובנייה,‭ ‬בה‭ ‬אני‭ ‬מכהן‭ ‬כחבר‭ ‬ב-12 שנים האחרונות, לדיון‭ ‬מרתוני‭ ‬מסכם‭ ‬על‭ ‬אישור‭ ‬תב‭"‬ע‭ ‬לכ-1,600 ‬יחידות‭ ‬בשכונות‭ ‬שמעבר‭ ‬לקו‭ ‬הירוק‭ ‬שלמעשה‭ ‬כבר‭ ‬לא‭ ‬קיים"‭.‬

דייטש מספר: "אני‭ ‬זוכר‭ ‬שהייתי‭ ‬נרגש.‭ ‬באישור‭ ‬התב‭"‬ע‭,‬ שיועדה‭ ‬לאפשר‭ ‬גם‭ ‬דיור‭ ‬לזוגות‭ ‬צעירים‭ ‬בהיקף‭ ‬נרחב‭ ‬ובמחיר‭ ‬שהיד‭ ‬משגת,‭ ‬תליתי‭ ‬תקוות‭ ‬גדולות‭. ‬האמנתי‭ ‬אז, ‬כעכשיו, ‬שהדרך‭ ‬הנכונה‭ ‬ביותר‭ ‬להתמודד‭ ‬עם‭ ‬ההגירה‭ ‬היהודית‭ ‬השלילית‭ ‬מהעיר, היא‭ ‬באמצעות‭ ‬מתן‭ ‬אפשרויות‭ ‬דיור‭ ‬לזוגות‭ ‬צעירים‭ ‬שישתקעו‭ ‬בעיר,‬‭ ‬יעבדו‭ ‬ויפרנסו‭ ‬בה‭ ‬ויתרמו‭ ‬לפיתוחה. ‬באותו‭ ‬בוקר‭ ‬היתה‭ ‬על‭ ‬השולחן‭ ‬תב‭"‬ע‭ ‬לשכונה,‭ ‬אולם‭ ‬את‭ ‬התקוות‭ ‬האלה‭ ‬בדיוק‭ ‬אני‭ ‬תולה‭ ‬בהרחבות‭ ‬בנייה‭ ‬בכל‭ ‬שכונותיה‭ ‬של‭ ‬ירושלים, ‬חילוניות‭ ‬כדתיות"‭.‬

"לקראת‭ ‬ערב‭ ‬גמרנו‭ ‬להתווכח‭ ‬על‭ ‬פרטי‭ ‬הפרטים,‭ ‬סיכמנו‭ ‬את‭ ‬הדיון‭ ‬והתפזרנו‭ ‬בהתרוממות‭ ‬רוח. ‬את‭ ‬מה‭ ‬שקרה‭ ‬למחרת, לא‭ ‬אשכח. הודעת‭ ‬דובר‭ ‬סתמית‭ ‬על‭ ‬אישור‭ ‬התב‭"‬ע,‭ ‬הציתה‭ ‬מהומה‭ ‬אדירה‭. ‬סגן‭ ‬נשיא‭ ‬ארה‭"‬ב‭ ‬דאז, ‬ג‭'‬ו‭ ‬ביידן, ‬בדיוק‭ ‬ביקר‭ ‬בארץ‭ ‬וכותרות‭ ‬עיתוני‭ ‬המחרת‭ ‬זעקו‭ ‬על‭ ‬השפלתו‭ ‬של‭ ‬ביידן‭ ‬ועל‭ ‬פגיעה‭ ‬אנושה‭ ‬שפגענו‭ ‬אנו‭ ‬‮–‬‭ ‬חברי‭ ‬הועדה‭ ‬‮–‬‭ ‬בברית‭ ‬האסטרטגית‭ ‬בין‭ ‬ארה‭"‬ב‭ ‬לישראל, ועל‭ ‬המעשה‭ ‬ה‭"‬פרובוקטיבי" שעשינו".

"התב‭"‬ע‭ ‬הוכנסה‭ ‬מיד‭ ‬לתא‭ ‬ההקפאה‭ ‬ואני‭ ‬למדתי‭ ‬לקח‭ ‬כואב, עד‭ ‬היום, אגב, למעלה‭ ‬משמונה‭ ‬שנים‭ ‬לאחר‭ ‬מכן, עדיין‭ ‬נמנעת‭ ‬בנייתם‭ ‬של‭ ‬בתים‭ ‬רבים‭ ‬מאותה‭ ‬תב‭"‬ע‭".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    יוסי דייטש חולם חלומות נפלאים הערב חתונת הבוס הרב פינדרוס המעומד הנבחר לראשות העיר ירושלים וראש העיר הנבחר בירושלים